יום רביעי, 8 באפריל 2015

לאביגדור קהלני בהוקרה./ רימונה שיף.


אגוד העיתונאים הארצי בסקטור האקדמאי החליט להעניק פרס מפעל חיים לשנת 2015 לתא"ל (מיל) גיבור ישראל אביגדור קהלני. כאות הערכה על פועלו הרב. כסמל ומופת למען ביטחון ישראל בדרך של הגינות, צדק, אמת יושר ומוסר. האירוע התקיים ביום ב' בניסן תשע"ה ה-30.3 באולם אלהמברה ביפו, במעמד אישים, לוחמים וחברים.
דר' רפי רונן הממונה על קשרי קהילה במרכז הסנטולוגי  ישראל שבמקום ברך את חתן השמחה, וציין בדבריו שהוא איש המהווה דוגמא חיה לרבים, ושהוא תבע את המושג "חשופים בצרות".
פרופ' נח הלפרין יור' האיגוד ברך אף הוא את אביגדור קהלני ואמר שהיתה לו זכות גדולה להעניק פרס מפעל חיים לאיש שמהווה סמל למדינת ישראל, האיש והאגדה שעשה ועושה למען המדינה. והדגיש שאנחנו יושבים היום בבטחה בזכותו. עוד הוסיף שאביגדור קהלני אחד ויחיד בדורנו. שתבע דפוסי מלחמה ולחימה. שאותם מלמדים בצבאות העולם כדוקטרינת שיריון. במלחמת ששת הימים היה מפקד פלוגה שהוביל את פקודיו במערכה.  במלחמת יום הכיפורים גבר על חילות סוריה למרות כל הסיכויים, ופקודיו אמרו שכשהוא לצידם אין להם מה לדאוג. ובמלחמת שלום הגליל עמד שוב בראש פקודיו והוביל אותם. ובכל המלחמות ידו היתה על העליונה. כי הוא ראה תמיד את חייליו לנגד עיניו, וכן נהג גם עם אנשים כשמילא תפקידים ציבוריים, בפוליטיקה ובחינוך. כך גם היום כשהוא יור' האגודה למען החייל. ובנימה אישית אמר נח שכמי שהיה פקודו הוא יכול לאמר שכמפקדו היה סמל לפקודיו. ואין ראוי ממנו לקבל את פרס מפעל חיים. נשיא האיגוד דר' עו"ד דן שמיר סיפר שהנהלת האיגוד קבעה פה אחד שיש להעניק את פרס מפעל חיים לאביגדור קהלני. גיבור ישראל. שבשלושת המלחמות הוביל את פקודיו על הרמפה העליונה. דר' ורד אלמוג שרה שלושה שירים ישראלים מוכרים. "הקרב האחרון", "פרחים בקנה" ו"ולנטינו" .
וכשסיימה נח קבע שכל המחמאות מגיעות לדליה קהלני.

על העוצמה שהפגינה כאשת איש. ועל עמידתה האיתנה לצד אביגדור בעלה במלחמות לא פחות קשות מאלו שבשדה הקרב. ובמבט לאחור נזכר כיצד במערכה שניהל אביגדור נגד הסורים, ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים, מפקד האוגדה דיווח בקשר שאביגדור קהלני נהרג. ואביגדור ניגש לקשר ואמר אותי לא הורגים. וכל פקודיו התרגשו. אחר עבר לתרומתו לתרבות הישראלית בפרט ובכלל. וסיפר שספריו ממלאים מדפים בספריות בעולם, והוא כתב מעל שבעים שירים, חלקם הולחנו וחלקם אף הפכו לריקודים, אחד מהם זכה בפרס ראשון בפסטיבל ברלין. כאן הוקרו תקציר מהסרט "עוז 77" על הקרב שניהל אביגדור קהלני במלחמת יום הכיפורים, ונח התייחס לפעילותו הציבורית, וציין שהוא היה חבר כנסת, וגם שר לביטחון פנים. וגם נשא בתפקיד חינוכי. היום הוא יור' האגודה למען החייל. ונכונו לו עוד פעילויות רבות. בהמשך עלו לבמה חברי הפרלמנט שאליו נמנה אביגדור. המתכנסים כל יום שישי. ושרו את שיר המפקד שכתב. נח הצביע עליו ואמר שהוא איש של ספרא וסייפא, ומעטים הם האנשים שעשו כל כך הרבה בחייהם כמוהו. וציין שכאדם שיודע גם לעשות וגם לפקד הוא ניתן כסגולה גדולה. לאחר מכן הזמר והמלחין אביהו מדינה שר משיריו. ומשירים של אחרים. עם סיום חלקו נשאה דברים דר' דרורה בן דב נציגת העיתונות באומות המאוחדות הממונה על קשרי החוץ של האיגוד. היא קבעה שזהו ערב כל כך מרגש וכל כך טעון. וסיפרה שמזה זמן רב לא חוותה ערב שכזה שכולו רגש ואהבה. לאדם שהטביע את חותמו בצבא. בחברה. ובפוליטיקה. בכתיבת ספרים ובכתיבת שירים. בדבריה שילבה ציטוט של הסופר אשכול נבו. הבא אחריה היה שמעון צמרת וחברו של אביגדור מזה חמישים שנה, ואחד מחברי הפרלמנט. הוא קרא מקמה שכתב לרגל יום הולדתו השבעים, והדגיש בדבריו את היותו סמל של חברות ולא רק סמל של אחוות לוחמים. "כי אצלו כולם שווים. נבחרי ציבור ופשוטי העם". וגילה שהיא רואה בו את מדען החברות. בשיא הערב העניק היועץ המשפטי של האיגוד עו"ד אסף שמר פסל של שלוש חרבות. המסמלות את שלושת המלחמות שבהן הוביל אביגדור את פקודיו. הארוכה מסמלת את מלחמת יום הכיפורים. הבינונית את ששת הימים, והקטנה את שלום הגליל. בדברי התודה שלו סיפר אביגדור לנוכחים על כך שהיה לו דימוי של ילד פחדן. ובמהלך חייו החליט להוכיח שהוא לא כזה. כך במלחמות הוא חש אחריות כלפי פקודיו והוביל אותם בקרבות כשידו על העליונה. וכשחווה פציעה קשה וזעקות של פצועים בשדה הקרב ואבד חברים. למד להעריך את החיים בכלל ואת החברות בפרט, והיום למרות שהוא בן שבעים, ונמצא עשר שנים לפני גיל הגבורות, ומוענק לו פרס מפעל חיים. אין לו כל כוונה לוותר על הפעילות הציבורית, ולמען החברה. לכשבישר שהוא ימשיך לכתוב שירים. גילה שהשיר האחרון שכתב היה שיר אהבה לרעיתו דליה. שנכחה באולם עם בניהם דרור ורונן ונכדיהם, נעדרה מהאירוע בתם ורדית שעבדה באותו הלילה. בסיום הערב הקריאה ליאורה דרשוביץ נציגת החינוך, שיר שכתבה לכבודו של אביגדור. ודר' משה נחום שגריר קנדה במחנה השלום הבינלאומי העניק לו את ספרו העוסק בפרשת חטיפת ילדי תימן. עם הקדשה אישית. לכשיצאו כולם מהאולם הם דברו בהערכה רבה על אביגדור ורבים מהם קבעו שהוא אדם יחיד ומיוחד.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה