יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

לא רק אדית פיאף / רימונה שיף.

     לפני מספר שנים הכרתי שחקנית מתחילה. אורי יחזק-אל שמה. לאחרונה שוב
     פגשתי אותה, וגיליתי שעד לא מכבר היא היתה זמרת מקומית שנחלה הצלחה 
     גדולה עם המופע שלה "פיאף מעל שמי פאריז", שבו בצעה את שיריה וסיפרה את 
      סיפור חייה הסוערים של גדולת זמרות צרפת אדית פיאף. היא החליטה להגיע
      עם המופע שלה גם לארצות שמעבר לים. יום אחד היא הגשימה לעצמה חלום.
       היא הוזמנה להופיע על ידי חברת בזק. יעל ויס ילידת רומניה שעבדה אז כמנהלת
       בחברה שמעה אותה שרה. והתלהבה. לאחר ההופעה נגשה אליה ואמרה לה
       שהיא עשתה לה צמרמורת. נולדה בינהן לא רק שותפות. אלא גם חברות אמיתית.
        לאחר שנה וחצי של עבודה עם יעל שכללה בין השאר הופעות במסגרת פרוייקט 
        פרגון הדדי. בפאנץ' ליין בתל-אביב, בפני השגריר הצרפתי,ובמשכן נשיאי ישראל
          בפני נשיא המדינה שמעון פרס.    יצגה את ישראל בתחרות "צבי הזהב" ברומניה.
        ב כפי שהסבירה לי, היא השניה בגודלה אחרי האירוויזיון.
        ה 27 מדינות מתחרות בתחרות הזמר הזאת. ועל אורי כזמרת היה לשיר 
       לה שיר רומני ושיר ישראלי. היא שרה את השיר הרומני "כך הייתי רוצה למוות
   עם הבקבוק ביד", ואת השיר שכתבה והלחינה יעל לזכר אחיה שהלך בטרם עת.
       אורי סיפרה לי שכאשר היא ביצעה את שני השירים בתחרות והיא חשה
       שהקהל הרומני אוהב את שירתה. 
        וחשה בצמרמורות מאוד חזקה. וכאשר למחרת עשרה שופטים מכל העולם 
       הכריזו על עשרת הזמרים העולים לגמר היא נכללה בינהם. עם החשיפה ל-60
      מיליון איש בערוצי השידור ברומניה התפרסמו על המעומדים עשרות כתבות בעיתונות.
       וכן, על מהלך התחרות. והיו להם ראיונות בטלוויזיה. "אני לא אשכח שכשלושים
       ישראלים התקבצו סביב הגדרות של בימת ההופעה. צעקו בקולי קולות 'אורי
       ישראל'. כך לא הרגשתי לבד. מה עוד שכל הקהילה היהודית בברשוב שברומניה
       התפללה להצלחתי בסוף השבוע שלפני הגמר, בבית הכנסת, עובדה שריגשה
       אותי עד דמעות, ונתנה לי את התחושה שלעם היהודי יש כוח אדיר, לא משנה איפה
       את נמצאת בעולם. הוא ישנו שם". לבסוף אורי לא זכתה במקומות הראשונים,
       אבל עם הכל ולמרות הכל היא יצגה את ישראל בכבוד. "אמנם לא זכיתי" היא
       אמרה לי "אבל זכיתי למחמאות, נציגי הקהילה היהודית הגישו לי שני זרים 
       בבתום ההופעה ואמרו לי ''בשבילנו את מקום ראשון''. למחרת ההופעה. הסתבר
       לי מסיפורה שהיא הופיעה גם בבית כנסת בברשוב בפני 200 איש דוברי רומנית,
        צרפתית, אנגלית ועברית. ההופעה התקיימה בשיתוף עם החזן הידוע ברומניה
        שמואל ברזילי, את ההופעה היא סיימה עם השיר "עושה שלום במרומיו" והקהל
        פרץ בשירה אדירה, לאחר ששמעתי את סיפורה של אורי, אמרתי לעצמי שאם
        לא הייתי מכירה אותה לא הייתי יודעת בכלל על התחרות היוקרתית ברומניה,
        ועל כך שגם לנו היתה בה נציגה שהגיעה עד קו הגמר. 
        

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה