יום שני, 9 בינואר 2012

בית הספר למוסיקה / רימונה שיף.

      כשאמרו לי שעומד להפתח בית ספר למוסיקה לילדים חשבתי שמדובר 
     במאין "בית ספר רימון" לקטנים. עד מהרה התברר לי שבית הספר יפתח 
    במסגרת תוכנית טלוויזיה חדשה. הסקרנות השתלמה לי. לא החמצתי אף 
    תוכנית. בכל תוכנית התלהבתי מילדים שהם גם חמודים. גם חכמים וגם
    זמרים מוכשרים. כאלו שלא בכדי התקבלו לבית הספר למוסיקה. ובהמורים
    שלהם שהיו זמרים מהשורה הראשונה ראיתי בחירה מצלחת, מה גם שמדובר
    היה באייקונים ותיקים כמו יהורם גאון ומתי כספי, ובצעירים כמו קרן פלס ומשה 
   פרץ ששרים בג'אנרים מוסיקאליים שונים. כשקראתי בעיתונות שכבר לאחר זמן 
   קצר שהתוכנית עלתה לשידור היה לה רייטינג גבוה. לא התפלאתי. לאחר 
   שהתוכנית הסתימה היה חסר לי משהו בחיי. התרגלתי פעמיים לשבת 
   מול המסך הקטן ולהאזין בקשב רק לקולות הנפלאים של הילדים החמודים.
   ואפילו חשבתי שצדקו אלו שאמרו שילדים גונבים את ההצגה, כי הם ממש
   חדרו לי ללב ולנשמה. ופתאום לאחר  שהסתימה התוכנית נהיה במדינה ילד אחד
       מפורסם, מישל כהן שנבחר למצטיין מכולם. פייטן עם קול גדול שמסוגל
       לנסוק איתו לאוקטבות גבוהות. בזכותו זכה לכינויים "הזמיר מדימונה" 
       ו"חוזליטו הישראלי". ואפילו המורה שלו יהורם גאון ששר איתו דואט לא
       יכול היה לטפס בסולם הקולי כמוהו. כן, היום יש לנו במדינה ילד אחד
    מפורסם. שזכה לכתבות בעיתונות, לדואט עם אייל גולן, ולהשמעות חוזרות
    ונשנות בתוכניות הרדיו השונות. הנה, כשקניתי משהו בחנות רמת-גנית 
    שמעתי ברקע את מישל שר בקולו המדהים את השיר ברצלונה. ואני 
    מתארת לעצמי שעוד מעט יהיה לו אלבום שירים משלו, ושהוא לא יסרב
    להופיע על במות עם זמרים מפורסמים, ואפילו על במות יום עצמאות. 
   ואני מאמינה שהוא מהר מאוד ימצא את מקומו בעולמם של הזמרים
   המבוגרים. ושעכשיו עוד ילדים במדינה חולמים שהאל יעניק להם קול  
   כמו של מישל. ושהם מקווים להתקבל בעונה הבאה לבית הספר 
   למוסיקה. ואני מאמינה שגם הילדים האחרים שהשתתפו בתוכנית 
   יהפכו למפורסמים, כי השירה היא בנפשם. ושבכל מקום יצביעו עליהם 
    ויאמרו 'הנה הילדים מבית הספר למוסיקה'. ושלחלקם יהיו הופעות ואלבומים.
   במהלך אחת התוכניות אמרה ילדה קטנה מהמשתתפות שעברה עליה
   חוויה חד-פעמית מדהימה. ואני מסכימה איתה שאכן באמת היא את זאת מרגישה. כי 
   כי היתה לה בתוכנית הזאת הזדמנות ללכת עד סוף התוכנית ולא לנשור באמצע,
   כמכמו בתוכניות ריאליטי אחרות, האח הגדול או כוכב נולד. היום אני מאמינה לכל
   הילדים שרוצים לשיר כמו הגדולים ולהרשם בעונה הבאה לבית הספר למוסיקה.
   ומצפה שהם יהיו לא פחות חמודים חכמים וזמרים מוכשרים מבוגרי המחזור הראשון
       ומאחלת למישל שגם לכשיגדל ויתחלף לו הקול הוא ימשיך להיות זמר גדול. 
      ושכבלות הכל ימשיך להיות אותו מישל שהיה לפני שהפך למפורסם. ולילדים 
       האחרים שהתמודדו בתוכנית הזאת אני מאחלת שיצליחו בדרכם. וימשיכו
      להיות הם כמות שהם לפני שכולם ידעו עליהם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה