יום שלישי, 1 באוקטובר 2013

הכוכב הבא בא / רימונה שיף.

לא מכבר הסתבר לי שהפורמט המקורי של תכנית הטלוויזיה "הכוכב הבא" הוא פיתוח ישראלי וחזון בריטי. ושמחתי להיווכח לדעת שלפחות אחת מתכניות הטלוויזיה שעוסקות בגילויים של כוכבים חדשים בעולם המוסיקה היא תכנית מקורית. שהרי הן התכנית הקודמת "כוכב נולד", והן התכניות "אקס פקטור" ו"דה וויס" הינן תרגום ישראלי לתכניות לועזיות. עם התובנה הזאת נגשתי לצפות בתכנית "הכוכב הבא" מאוד נהנתי מאסי עזר הלבבי והחייכני שהוא לדעתי גם מאוד מקצועי. ומצוות השופטים. מצביקה הדר שהנחה במשך עשר שנים את "כוכב נולד", והתגלה לי שגם תפקיד המנחה מתאים לו כמו כפפה ליד. וכשאחד המעומדים אמר לו שזה  שהוא נמצא בתכנית ולא מרבה להשתתף בסרטים ישראלים זה הפסד לעולם הקולנוע.  לא הסכמתי איתו. התרשמות נוספת היתה לי מאייל גולן ששפט בעבר בתכניתו  הטלוויזיונית "אייל גולן קורא לך".  ואפילו גילה בה את נציגתנו האחרונה לאירוויזיון מורן מזוז. מצאתי שבתכנית הזאת הניסיון שצבר בהחלט עליו ניכר. ולזכותו של אייל גולן אומר גם שלא פעם הוא מעודד מועמדים, כך למשל, אמר למועמד אחד שהוא לא רק מעביר אותו אלא שהוא גם יצא איתו מהאולפן. ובשלב מסיים ציין גם שיתן לו כוחות. הבנתי שהוא מתכוון לא להסתפק רק בבחירתו. אלא גם שהוא מתכנן לא לנתק איתו את הקשר. ולעזור לו להגשים את המטרה להיות זמר מהשורה. ולא חשוב אם הקהל יעביר אותו מסך. העיקר שמבחינתו הוא בו בחר.  התרשמתי גם מריטה האמיצה, שהשפיטה שלה לפעמים מנוגדת לשופטים האחרים אבל היא לא מרימה ידיים.
וקובעת בנחישות את דעתה. הפתעה נעימה עשה לי רני רהב , הקרוי בעולם התקשורת "היחצן של המדינה", אני מכירה אותו מזה שנים, והנה בתכנית הזאת הוא התגלה לי כמנחה כריזמטי עם חוש הומור. שמוציא לא אחת את השופטים מפטפטת ומעלה על שפתותיהם חיוכים. בביקורת אחת בעיתונות קראתי שרני רהב הוא שופט מעצבן. ושהוא מחקה את החיקוי שלו בארץ נהדרת, בכל אופן לי הוא נשמע ונראה אחרת. ועוד אציין שהבחירה באסתי גינזבורג הנאה להיות זאת שמעודדת את המשפחות המתוחות והנרגשות של המעומדים היא במקום. אסתי  
מוכיחה לי בכל תכנית ותכנית שהיא לא רק דוגמנית אלא גם מנחה כריזמטית ואנושית, היודעת איך להפיג מלב המשפחות את החששות. מבחינתי לא כל המעומדים סיפקו לי את הסחורה. היו בהם כאלו ששאלתי את עצמי מה הם עושים בתכנית, והסכמתי עם השופטים שהם לא צריכים לעבור מסך לשלב הבא. ומשום שבסופו של דבר החלטת הקהל היא זו שקובעת מי יהיו אלו שעלו לשלב הבא, היו בין המעומדים כאלו שהלהיבו אותי בקולם אך הקהל לא העביר אותם. אז מצאתי את עצמי מאוכזבת ואומרת שהקהל לא מבין כלום. אבל רוב המעומדים שעברו את מבחן הקהל עברו גם את המבחן האישי שלי, וכשאחוזי ההצבעה ההמונית לטובתם עלו בסולם הספירה שמחתי איתם, בין המעומדים שעברו היה גם עומר דץ בנם של הדצים. אני מתארת לעצמי שהיו כאלו שפסקו שזו פרוטקציה. אבל בתכנית הזאת לא יכולה להיות לדעתי פרוטקציה. כי כמו שציינתי כבר הקהל הוא זה שבוחר בסופו של דבר את העולים לשלב הבא. ולא השופטים. באחת התכניות הופתעתי לגלות שהיא מקדמת תכנית אחרת של הרשת.  המדובר ב "מונית הכסף" עם עידו רוזנבלום שנשלחה להביא משדה התעופה את שופט התכנית רני רהב. אני מבינה שגם התכנית "מונית הכסף" זקוקה לרייטינג.  אך האמנם זו הדרך לרתום את הצופים לצפות בה?  שהרי גם הפרומו לתכנית הזאת משודרת. ולמה לתת עדיפות לתכנית הזאת על פני תכניות טלוויזיה אחרות שבשידור הפרומו שלהן מסתפקות. כאן אסיים ושוב אציין שעם הכל ולמרות הכל אני שמחה שהתכנית הזאת היא תכנית מקורית ויחודית. והלוואי ותרבנה תכניות טלוויזיה ישראליות שתהיינה כמוה מקוריות ויחודיות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה