יום רביעי, 18 ביוני 2014

ספר על דייטים ובליינדטים. / רימונה שיף.

לאחרונה סימתי לקרוא את ספרם של פרופ' נח הלפרין ודר' ורד אלמוג "רוכסן פתוח", ספר שמטרתו, כפי שמציינים המחברים, להציב שאלות כבר בדייט הראשון על מנת לקבוע אם יהיה דייט שני, הספר נגע כאישה מאוד לליבי. 
 הוא מספר על פגישות אקראיות ולא אקראיות בין גברים לנשים, והחזיר אותי אחורה לפגישות עם מחזרים שלא תאמו את הציפיות שלי. דבר שהוכיח לי שכל הסיפורים המובאים בספר לקוחים מהחיים. ואפילו  הם בהחלט יכולים להתרחש במציאות.  גם אני הגעתי בזמנו למסקנה כמו מחברי הספר, שלא אחת הכמיהה המחשבתית של גבר כבר בפגישתו הראשונה עם מישהי, הוא להגיע לתכלית מידות ולא לאו דווקא להתחברות זוגית. וכמי שיצאה לא פעם מפגישות עם מחזרים בתחושה שהם לא באמת רצו להכיר אותי. הסכמתי עם אמירתם של המחברים על גב כריכת הספר  ש"שאיפתו של הגבר ברוב המקרים,  הוא להגיע לאקט מיני מהיר ככל האפשר עם אותה בת זוג אותה הזמין לארוחת ערב שמומנה על ידו. האישה מצידה מעונינת לתהות על קנקנו ולהביא את רצונותיו וכיוון מחשבתו". גם הגברים שאותם פגשתי באותם ימים התפארו כמו גיבורי הספר במעשיהם ועלילותיהם ולעיתים רחוקות במעשיהם, אצלי כולם היו גיבורים בצבא. בספר ישנם גברים שמתחזים. אחד ליהלומן עשיר, שני לעורך דין ועוד. אני לכשעצמי לא פגשתי מתחזים. אבל אני מכירה מישהי שנפלה קורבן למתחזה. ככה שהכל יכול לקרות בחיים. ואפילו הסיפור "אמא פרימיטיבית" שעליו מציינים המחברים במיוחד שהוא סיפור דימיוני ומסתיים במשפטים הבאים  "ספרתי לבת שלי על המקרה שלי, על הגבר שפיתה אותי להכנס למיטתו ואמר לי שהוא עקר, הגבר שיקר וכמובן שהכניס אותי להריון, בתי הבינה את כל אזהרותיי". הוא סיפור שיכול בהחלט לקרות במציאות. ואני יכולה לספר לכם ששמעתי על מקרים כאלו של נשים תמימות שהאמינו לגברים שאיתם נפגשו, נכנסו איתם למיטה, ויצאו ממנה מעוברות. חלקן אפילו בצעו הפלות. סיימתי בחיוך את הסיפור "בין השיחים" שמספר על זוג שביצע אקט מיני על הדשא בגן הציבורי, ובשלב מסויים הפתיע אותם שוטר שכונתי במדים, פנה אליהם ואמר להם "אותך אני קונס ב-150 ש"ח, ואותה ב-750 ש"ח. וכשהגבר שאל את השוטר "מדוע אתה קונס אותה ב-150 ש"ח ואותי ב-750 ש"ח". ענה לו השוטר "פשוט אותך אני תופס פעם ראשונה ואצלה זו הפעם החמישית". אכן זהו ספר מעניין. מבחינתי המטרה שלשמה  נכתב הושגה. ועכשיו על המחברים. פרופ' נח הלפרין הוא עיתונאי ומרצה. איש מחקר, מרצה. מרצה באוניברסיטאות ובמכללות בנושא הזירה התקשורתית, יחסי ציבור ותקשורת בינאישית, עורך ראשי של המגזין "כל ישראל בעסקים ובתיירות", מאחוריו שורה של ספרים שנכתבו בנושא תקשורת, מרצה על בליינדייט גם בחוגים פרטיים. דר' ורד אלמוג משפטנית בעלת תואר שלישי במשפטים. מחברת הספר "פסק דין ללא דין" שעורר פולמוסים  וויכוחים רבים. מרצה במכללות האקדמאיות ומשמשת כעוזרת מחקר למחקרים של תקשורת משפטית.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה