יום רביעי, 2 ביולי 2014

דיאטות. מחשבות ודעות / רימונה שיף.

נשים רבות סופרות קלוריות, מדברות על דיאטות. אישה אישה והדיאטה שלה, דוגלת באכילת ירקות ופירות, שניה אומרת שצריך לאכול רק לחמים בריאים. כמו למשל משיפון ודגנים. העיקר שיהיו עם סיבים תזונתיים, השלישית בכלל מתנגדת לאכילת פחמימות הרביעית.  היא נגד צריכת מוצרי חלב, החמישית הוא פשוט טבעונית. השישית גורסת שאפשר לאכול דגים, והשביעית מצביעה על מאכלים דלי קלוריות. אני פוגשת לעתים קרובות נשים שהביאו לעצמן מטרה, לרזות. וחולמות לחזור להיות חטובות גוף כמו בתקופת נעוריהן, יש לי אפילו חברה שמנסה כל הזמן על עצמה שיטות של דיאטות שונות. לפעמים דיאטה שממליצה לה לעשות דיאטנית. ולפעמים דיאטה שעליה קראה בספרים, תקופה מסוימת היא התמכרה לאכילת תפוחי אדמה, לאחר מכן דבקה בדיאטה  שהיתה מבוססת על אכילת ירקות ופירות. היום היא אוכלת ארוחה עקרית אחת ביום. פעמיים בשבוע ארוחה בשרית ובשאר הימים מדובר בארוחה שמורכבת ממזונות אחרים. אני לכשעצמי ניסיתי להגמל מאכילת ארוחות בשריות. וחשתי חולשה, כנראה שהגוף שלי שבוי בהרגלים שלו ומסרב לעשות שינויים. לפני כשנה הלכתי לנטורופתית. היא הציעה לי לעשות דיאטה לפי סוג הדם שלי. ושללה הרבה מאכלים שאני אוכלת. היא היתה צעירה. ונראה לי שגם  לא מנוסה.כי כל הזמן הסתכלה על דפים. ולא ידעה להשיב לי על שאלות בלי לחפש בהם תשובות. זה לא מצא חן בעיני מן הסתם, והחלטתי לא לקבל על עצמי מה שהיא אומרת. בעצת רופא המשפחה הלכתי לדיאטנית של קופת חולים. עשיתי לפני כן בדיקת דם. אבל התאימה לי דיאטה לא קיצונית. שנראתה לי. ולאחר תקופה מסוימת שהתמדתי בה כבר ראיתי תוצאות. התחלתי לרזות.  כשהייתי ילדה אמא שלי עלתה על איזושהי דיאטה כדי להפטר מעודף משקל. בהתחלה היא עמדה במשימה שהציבה לעצמה. והצליחה לרזות יפה. אבל הפיתויים היו חזקים והיא לא יכלה לעמוד בפניהם. חזרה לאכול ארוחות דשנות.  וכל הקילוגרמים שהשילה היו כלא היו. באותה תקופה נשים רבות נרשמו לשומרי משקל וספרו קלוריות. הן טענו כי מדובר בשיטה מצלחת, כי הן נמצאות בפקוח והולכות על בטוח.  אני  לא נרשמתי אף פעם לשומרי משקל. ככה שבכלל אין לי ניסיון אישי עם השיטה הזו.  ואני סומכת על אותן נשים שבחרו בה. שהן יודעות מה שהן אומרות. היום מדברים על דיאטה חדשה שתכליתה יומיים של צום ואכילת מאכלים בריאים בשאר הימים. אני מסתפקת בצום של יום כיפור. יודעת שאם אבחר בשיטה הזאת תהיה לי שוב חולשה.  שהרי לא כל מה שמתאים לאחת מתאים לשניה. כמו רוב הנשים אני מציבה לעצמי מטרות ויעדים. ורוצה להראות טוב. ולרזות. בעלי אומר שצריך לאכול מכל דבר קצת. ואמנם אני החלטתי לאכול פחות.  בהתאם להוראות שקבלתי מהדיאטניות של קופת חולים. אני נמנעת מאכילת מאכלים עטירי קלוריות, מנשנושים וחטיפים, ועוגות קרם וקצפת. אני צורכת פחות מוצרי חלב, ולא בכל יום אוכלת ארוחה בשרית. לשמחתי הצלחתי כבר לרזות. אנשים מחמיאים לי ורופא המשפחה אמר  שאני הולכת בדרך הנכונה. היום ישנם סדנאות והרצאות על דיאטות, נשים מנוסות מדברות בהן על נסיונן. ונותנות טיפים למאזינים, הן אומרות שכל אחד יכול לעשות דיאטה, צריך רק להיות מוכן לממש אותה, ולהתמיד בבחירה, אני מעריכה את אותן מרצות שהציבו לעצמן משימה ועמדו בה בהצלחה, ובחרו להעביר הלאה את השיטה ששינתה את חייהן ונתנה להן אושר וסיפוק. אבל לדעתי מה שהתאים להן לא בהכרח מתאים גם לאחרים, וצריך להתיעץ עם אנשי מקצוע לפני שעושים דיאטה, וזה אמור גם לגבי כאלו שמחליטים ללכת לפי ספרים שהם קוראים, דיאטה לא מתאימה יכולה לדעתי להזיק לבריאות. אני לא מאמינה שדיאטה מאריכה חיים. אני מכירה אנשים שעשו דיאטות קיצוניות וגורלם היה כגורל כל בני האדם. אבל אני כן מאמינה שדיאטה נבונה תורמת לאיכות החיים.  וכאן אוסיף ואספר לכם שלא מכבר שמעתי הרצאה על הזיכרון. והמרצה שלא היתה דיאטנית דיברה על פרוקטוז. חומר שנמצא בלא מעט מוצרים שאנחנו משתמשים בהם בחיי היום יום. ואמרה שהחומר הזה הוא מתוק פי 400 מסוכר רגיל, ובמחקרים נמצא שהוא גורם להעלאות חומר בשם age שהוא רעלן. היא המליצה לקרוא את התויות של מוצרי המזון שאנחנו צורכים. כדי להמנע מהשימוש בו. אני בכל אופן החלטתי לעשות את זאת.     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה