יום שני, 30 באפריל 2012

בשני עולמות / רימונה שיף.

        כשאני פוגשת אנשים שמספרים שהם חיים בשני עולמות אני ממש מעריצה
       אותם. על כך שהם מצליחים לעשות את זאת. אחת כזאת היא מירי טולדו.
       שחקנית שהכרתי לפני מספר שנים. מירי סיפרה לי שמגיל צעיר היא ידעה 
        שהיא רוצה להיות שחקנית. בגיל 14 למדה משחק אצל סופי מוסקוביץ 
        באוניברסיטת בן גוריון בנגב ולימים לקחה גם קורסים אצל ניסן נתיב. 
        בגיל 17 שיחקה בסרט "מרים" על נערה שהתדרדרה לסמים. ובהתבגרה
        שיחקה במספר סרטים נוספים "עדות מאונס" ו"ניסים" שהוא סרט שנעשה
       לטלוויזיה האמריקאית. כן גם שיחקה בסרט "רומן זעיר". בגיל 19 התחתנה,
       ב-1984 הצטרפה לתאטרון הלאומי "הבימה" והשתתפה במחזה "אהבתי 
      הראשונה של המורה לטבע" בבימויו של יורם פורת. ב-1998 העלתה מחזה
     מקורי "כמוני וכמוך" על אסירים במסגרת תאטרון ניצן בירושלים. ואז הגיעה 
     למסקנה שהיא מאוד אוהבת כשחקנית להתעסק עם החומרים הקשים. באודה
      פורשת בפני את הביוגרפיה שלה   היא הפתיעה אותי ואמרה "אני עובדת בקופת 
       חולים כל יום ארבע שעות, אני נהנית מהעבודה הזאת. כי אני אוהבת לעבוד עם אנשים,
       אני תמיד חייתי בשני עולמות, כך שהעבודה הסדירה בקופת חולים היא מובנת מאליה.
        והתאטרון הוא בבחינתי הגשמת חלום. לא אחת מגיעים להצגה שלי חברים מהעבודה
        רופאים, אחיות, ואחרים. בתחילה מאוד מוזר להם לראות אותי על הבמה בתור 
       שחקנית. אחר כך הם מתרגלים". כששמעתי את זאת שאלתי אותה איך היא 
       מסתדרת עם מטלות הבית והעבודות שלה. וגם על זה היה לה מה לאמר. 
       "הבית נמצא אצלי במקום הראשון. הילדים חשובים לי מאוד. אני מוכנה לעשות
       למענם פשרות עם עצמי, הם שותפים לעשייה שלי. מביעים את דעתם ומפרגנים.
       אנחנו יושבים הרבה ביחד ומדברים על נושאים שונים. אני אוהבת לאפות ולבשל. 
       כשהילדים היו קטנים חיכיתי להם תמיד בבית עם ארוחה חמה. כשהם חזרו מהגן
       או מבית הספר היה להם תמיד מה לאכול ואני הייתי תמיד מעורבת במה שקורה 
        להם. ובכלל, כשהם היו קטנים ההורים שלי עזרו לי הרבה איתם". אחר כך 
        מירי גילתה לי שהיום היא קוצרת את הפירות. הבן שלה מושון  הוא מתופף.
        "הוא צעיר רגיש מאוד. אמן בנפשו, הוא היה מתופף בתזמורת גלי צה"ל, וצפוי
        לו עוד עתיד". העידה עליו. אך מניסיון הודתה שכאם  היא היתה מאחלת לילדים
        שלה חיים יותר שקטים. ואני הבנתי אותה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה