יום חמישי, 10 ביולי 2014

המכורים לפורנו / רימונה שיף.

אני מכירה גברים רבים שהם צרכני סרטי פורנו. אפילו כאלו שמוגדרים כדתיים לייט. בעבר היה להם מינוי בחנויות סקס לסרטי פורנו, הם קבלו קלטות ויצאו עם סרטים כאלו וצפו בהם בבתיהם, אותם גברים נהגו ללכת גם לקולנוע מרכז בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב, וצפו בהם בסרטי סקס. הם התלהבו מהמודעות הסקסולוגיות  שהתפרסמו בכתבי עת והעיתונים, אני מכירה כאלו שהתקשרו לפי המודעות לשיחות ארוטיות, אבל מעולם לא פגשתי כאלו שהלכו לצורך משגלים לבתי מלון מפוקפקים שפרסמו את כתובתם במודעות. או שנענו לפניות של נשים שבקשו לפגוש גברים לצורך בצוע אקט מיני. גברים שעמם שוחחתי על התמכרותם לסרטי הפורנו ספרו שזה החל מסרטים רגילים ואחר כך עברו לסרטים יותר קיצונים, כששאלתי אותם מה הצפיה בסרטים האלו נותנת להם, הם הסבירו לי שהפורנו עבורם הוא כמו סם. שהוא מביא אותם לשלווה נפשית. לרוגע ולעונג. ומביא אותם לידי אורגזמה, היינו, להתעוררות מינית. הם הודו בפני שהם מתענגים גם על צפיה בגילוי עריות, ואפילו נהנים מצפיה בפורנו שגובל באלימות ולא דווקא מפורנו רומנטי. אבל מעולם לא בצעו גילוי עריות, ולעולם לא ינקטו באלימות לכשהם נכנסים למיטה עם נשים. הכרתי גם נער שהתפתה למודעות הסקסולוגיות והתקשר להרבה שיחות ארוטיות, וכשאמו קבלה את חשבון הטלפון, חשכו עינייה, היא היתה צריכה לממן לו את כל אותן שיחות.  ובאשר לגברים אני מאמינה שגם היום הם צרכנים של סרטי פורנו, וממשיכים להיות מכורים להם, אבל כיום הם צופים בהם דרך המחשב. או דרך הטלפונים הניידים. היום קולנוע מרכז כבר לא קיים בתל אביב, ובכתבי העת והעיתונים כבר לא מתפרסמות מודעות סקסולוגיות, וחנויות הסקס כבר לא מוכרות קלטות וידאו עם סרטי פורנו, אלא רק אביזרים מיניים. אבל הדרך לצפות בסרטי פורנו קלה יותר מבעבר, צריך רק לפתוח מחשב באתרים המתאימים או טלפון נייד. כשילדי היו קטנים פסיכולוגים ואנשי חינוך הזהירו אותי מהסכנות הישירות הצפויות להם מצפיה בסרטי פורנו. הם הסבירו לי שאם בעלי רוצה לצפות בסרטים כאלו עליו לצפות בהם בלילה כשהילדים ישנים, ועוד הורו לי שיצפין אותם במקום מסתר, כדי שהילדים לא יגשו אליהם. ואכן, אצלנו הילדים לא צפו בסרטי פורנו לכשהיו קטנים, אנחנו היינו מודעים לסכנות שבחשיפה שלהם אליהם. אבל ידענו שבמשפחות אחרות זה בהחלט יכול לקרות, יום אחד קראתי בעיתון על ילד קטן שניסה לבצע בגן הילדים אקט מיני עם ילדה קטנה, תיארתי לעצמי שאותו ילד היה חשוף לצפיה בסרטי פורנו בביתו.  וכשראה את האקטים המיניים המתוארים בהם ניסה לחקות אותם בגן הילדים. פסיכולוגיים ואנשי חינוך הסבירו לי שעם ילדים שכן חשופים לסרטי פורנו זו מלחמה אבודה מראש להניע אותם מחלקות את כל מה שראו בהם. כי אצלם אמנם הזהות המינית יכולה להיות מבלבלת אבל ההתעוררות המינית קיימת. והם מפנימים את כל מה שהם רואים בסרטים האלו. ויכולים לספק את היצר המיני שלהם על ידי התחככות עם בובה. עם כר, עם אחותם הקטנה או עם ילדה בגן הילדים. ואני שמחתי שילדי לא היו חשופים לסרטי פורנו לכשהיו קטנים. אני חושבת שהיום בעידן המחשבים והסמרטפונים המתוחכמים, אין לנו בהכרח שליטה על מה שהילדים שלנו רואים. והם יכולים להגיע מהר מאוד לצפיה בסרטים סקסואלים, אומרים שאפשר לחסום להם את האינטרנט אבל האם אפשר לחסום להם את הטלפונים הניידים? הפסיכולוגיים ואנשי החינוך אומרים שעל מערכת החינוך להשקיע בשיחות עם הורים על התופעה, כדי שיעבירו לילדיהם מסרים, עם זאת נודע לי שבתעשית הפורנו יש היום המון פיתויים  לילדים קטנים לצפות בסרטים מיניים, למשל, הם יוצרים סרטים מצוירים עם אימג'ים פורנוגרפיים, אני לא מתפלאת על כך שהיום כבר בגיל צעיר המין הוא זמין. ומתארת לעצמי שכיום הורים רבים מאבדים את השליטה על מעשיהם של ילדיהם, ושהמכורים לסרטי פורנו הם צעירים יותר מבעבר.      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה