יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

בכתיבה יוצרת / רימונה שיף.

לעיתים אני כותבת בלילות שירים. לעיתים אני כותבת בימים שירים. כשאני כותבת בלילות יש לי שקט ואני בהחלט יכולה להיענות למוזה שעל דלתי מתדפקת. כשאני כותבת בימים זה אחרת. לא תמיד יש לי זמן להיות קשובה לה ואני דוחה אותה, וכשאני מגיעה סוף סוף לשלחן קורה לי לא פעם שאני שוכחת את המילים. וככה אבדו לי שירים. פעם לפני מספר עשורים כתבתי שיר באוטובוס. נסעתי בקו 19 בתל אביב ופתאום צץ לי רעיון. מיד הוצאתי דף קטן מהתיק ורשמתי עליו בעיפרון שורות שורות את הבתים. כשחזרתי הביתה מיד התישבתי לשלחן והעברתי אותם לדף נקי יותר. אבל לשיר שקראתי לו תחושה היה עדיין משהו חסר  שמונה חודשים עבדתי עליו עד שהיה מוגמר. עד היום לא השקעתי בשירים כאלו מאמצים. מבחינתי הוא היה הראשון ואולי יהיה גם האחרון שנכתב כל כך הרבה זמן. אני מקווה שהוא יהיה האחרון. לבסוף הוא פורסם באחד המוספים הספרותיים היוקרתיים. וכשראיתי אותו מודפס שם שחור על גבי לבן. חשבתי לעצמי מה היו אומרים העורכים לו היו יודעים שהוא נכתב בתחילה באוטובוס עמוס. 
כשהייתי בת עשרים הוצאתי לאור ספר שירים.  שנקרא "התמכרות לתחושה", עבדתי באותם ימים במפלגה "הליברלים העצמאים" וחסכתי כספים, אז היה קל לחסוך למטרות מסוימות. את הספר הקדשתי לבעלי יהונדב בברכה על התמיכה שנתן לי לאורך כל הדרך. לאחרונה בקשה ממני חברה לעיין בספר. כשנתתי לה היא העירה לי שהשירים אינם מנוקדים. ואמרה לי שזהו ספר השירים השני שבו היא נתקלת שיצא לאור עם שירים שאינם מנוקדים. "מה לעשות הייתי אז בת עשרים ואיש לא דרש ממני שאמסור שירים מנוקדים" אמרתי לה. לאחר שעיינה בספר קבעה שהיא לא מאמינה שהוא נכתב בגיל עשרים. כי השירים עשירים בניסיון חיים. ורבים מהם הם טרגיים. הסברתי לה שהם נכתבו בימים השחורים של מלחמת יום הכיפורים. וגיליתי לה שלמרות שעברו מאז הרבה מאוד שנים אני מרגישה מאוד מחוברת אליהם. ושחלקם התפרסמו במוספים ספרותיים. וחלקם הוצגו בתערוכות, חברתי פסקה שהיא התרשמה מאוד מהשירים. ואמרה שהיא מקווה שיש לי עוד. ואמנם יש לי עוד שירים. שחלקם פורסמו בקבצים שונים. ואת חלקם הקראתי באירועים. אבל בניגוד לעבר הפעם מדובר בשירים שהם יותר אופטימיים. כאן אגלה לכם גם שאף פעם לא כתבתי שירים כדי לזכות בפרסים.
ובשום הזדמנות לא הגשתי שירים לתחרות. עוד אציין שלאחר כתיבת שיר אני מרגישה כמו אדם עשיר שהתברך במילים ולא בכספים. שניים מהשירים שכתבתי נוגעים ליצירה הפורה שלי. שהיא מנת חלקי בשנים האחרונות. כאן אני אביא אותם לעיונכם ולהתרשמותכם.

תמונת מצב.

ארבעה כתלים
שלחן, דפים ועט.
עולמי החרישי מחייך
לבתים החפוזים
שבנית לי במילים.

יצירה.

עלומה של אור
בוקעת מבעד החרכים
של חלון החדר הסגור.
מנגינה עולה
מעבר לפינה.
יצירה טובה
נובעת.
הודפת את אפרורית
שגרת החיים.
צובעת רגעים
בצבעים ורודים. 

תגובה 1:

  1. היי חברים, אני איזבלה אית'ן, אני חדש כאן אני לא יודע איך הדברים עובדים כאן, אבל קראתי כאן תגובות טובות ואוסיף מעט מחיי כי זה יהיה שימושי עבור רבים מ אותנו כאן, מחפשים תשובות ופתרון מערכות יחסים. הייתי במערכת יחסים עם אוול במשך ארבע שנים, הוא נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו, אבל הכל היה לשווא, כל כך רציתי אותו בגלל האהבה שיש לי לבעלי, שאלתי אותו על כל מה שהבטחתי, אבל הוא סירב. הסברתי את בעיית מערכת היחסים שלי עם קולגה בעבודה והיא הציעה לי דווקא לפנות לגלגיל אהבה שיעזור לי להכין קסם אהבה כדי להביא גבר הביתה, אבל אני אישה שמעולם לא האמינה בקסם, היה לי אין ברירה, ניסיתי, פניתי לגלגיית איות והוא אמר לי שאין שום בעיה שהכל יהיה בסדר תוך שלושה ימים, האקס שלי יחזור אלי תוך שלושה ימים, ד"ר אלבה השליך כישוף באוויר כל קסם איות אחר שלו למקדש בשמי באמצע הלילה. באופן מפתיע, היום השני היה בסביבות הצהריים. 16.00 קיבלתי שיחת טלפון ממספר לא ידוע, בעלי לשעבר התקשר אליי, הייתי כל כך מופתע שעניתי לשיחת הטלפון שלי, כשראיתי שזה בעלי, ניהלנו שיחה ארוכה וכל מה שהוא אמר היה שהוא מצטער . בגלל שהכל לא בסדר, הוא אמר שהוא רוצה שאחזור אליו כדי לאהוב אותי כל כך הרבה יותר. הייתי כל כך מאושרת והלכתי אליו, איך התחלנו לחיות ביחד באושר עד היום. מאז, הבטחתי לשתף את החדשות הטובות שלי עם משחקי אהבה שעובדים בצורה מושלמת ללא שום תופעות לוואי. יש לי כוונה חזקה שמישהו שאני מכיר שיש לו בעיות בזוגיות יכול להיות מועיל לאדם כזה על ידי התייחסות אליו לבדיקת האיות האמיתית והחזקה היחידה שעזרה לי לפתור את בעיית הנישואין שלי. דוא"ל: dralaba3000@gmail.com אתה יכול לשלוח לו דוא"ל אם אתה זקוק לעזרה במערכת היחסים שלך או אחרת. או שתוכל ליצור איתו קשר ב- whatsapp: +2349071995123
    כפי ש:
    1) משחקי אהבה חוזרים לאהבה אבודה
    2) כישוף אהבה אבוד מתאחד עם האקס
    3) גירושין
    4) תפקידי נישואין
    5) מליטה איות
    6) שבירת כישופים
    7) קידום דירוג משרדים
    8.) רוצה להיות בהריון ולהביא את ילדך לעולם.
    9) אתה רוצה לספק את אהובך
    באמצעות dralaba3000@gmail.com

    השבמחק