יום שבת, 16 במאי 2015

האנרגיה המשתנה / רימונה שיף.

אם עד היום חשבתי שמלחמת יום הכיפורים השפיע רק על החיים שלנו ושל מדינות ערב השכנות. כולל הרשות הפלשתינית, הרי שלאחרונה נודע לי שהמלחמה הזאת השפיעה על כל ארצות העולם, כי במלחמה הזאת שפרצה ביננו לבין מצרים וסוריה. והסתימה בניצחון שלנו גרמה למשבר נפט עולמי, אם עד אז מדינות המפרץ ספקו נפט לארצות הברית ולמערב. הרי שלאור התמיכה של ארצות הברית ומדינות המערב בנו הן הפסידו לספק להן נפט. פשוט רצו לנקום בהן. כתוצאה מזה מחירי הנפט עלו באופן ניכר, ומדינות המפרץ הקימו את אופק קרטל יצרניות הנפט, בארצות הברית הבינו עד כמה שהנפט חיוני ושהתלות בנפט של מדינות המפרץ לא יכולה להמשיך, והקימו את אופק, מכיוון שהמרחקים בארצות הברית גדולים ולמרבית התושבים שם יש מכונית פרטית החלו ליצר מכוניות שצורכות פחות דלק. ושיש להן מנוע קטן מזה שהיה מקובל עד פרוץ המשבר,  הסתבר לי שבארצות הברית מיצרים כל שנה מנוע שהוא יעיל יותר מזה שיוצר בשנה הקודמת, נאמר לי שחברות המכוניות רוצות לעצור את זה כי המנועים החדשים הם מאוד יקרים. אולם הן לא מצליחות. ספרו לי שבשנות התשעים תעשיות הרכב האמריקניות קרסו כי אנשים גילו את המכוניות היפניות. ומצאו שהן יותר יעילות מה אמריקניות. נודע לי שבעקבות מלחמת איראן עיראק, שבה נעשה שימוש בנשק כימי, החלה עליה מדהימה במחירי הנפט. עליה שהגיעה לשיאה ב-2004. אולם בסוף השנה הזאת חלה קריסה שהביאה להתאוששות כלכלית. הפנו אותי לסרט של אל גור שמסביר את תופעת משבר הנפט, אודה עדיין לא צפיתי בו. המצב בתחילת שנות האלפיים, כפי שמצאתי, הפך את האנרגיה המתחדשת להיות משתלמת. שהרי, כשמחיר הנפט מאוד נמוך. מחיר החשמל לתושבים נמוך. כתוצאה מזה החלו ליצר גם מכוניות חשמליות שמתבססות על חשמל. נאמר לי שכשברק אובמה נבחר לנשיאות ארצות הברית הוא ביקש ליצר תחליפים של אנרגיה, כתוצאה מהמשבר הכלכלי העביר הממשל הפדראלי בארצות הברית סובסידיות למחקר בפתוח אנרגיה נקיה. מה שהביא לידי כך שארצות הברית תהיה יצרנית נפט ולא יצואנית נפט, והיום היא כבר לא תלויה בנפט הסעודי. ארצות הברית החלה לפתח טכנולוגיות חדשות של קדוחי נפט ולספק בעצמה נפט לערים שבהן חיים אלפי בני אדם. ציינו בפני שבדקוטה מצאו מאגרים של נפט, למעלה משבעים מליונים חביות של נפט באדמה. ויש שם פריחה אדירה. ובכלל בגלל שבארצות הברית ישנם מקומות רבים שבהם יש נפט באדמה, דוגמת טקסס יכלו ליצור בה בעבר מכוניות זוללות דלק. ועוד הסבירו לי שהחברות האמריקאיות שמשתמשות בטכנולוגיות חדישות של קדוח לא משלמות בדרך כלל על המים. ומפיקות הרבה מאוד כסף מכל התהליך הזה. לגבי העתיד, לדעתי אם היום אנחנו נמצאים בנסיגה במחירי הדלק, ויש לנו פריחה כלכלית. בצד חוסר יציבות פוליטית בעולם. יש סיכוי שהחברות שמשתמשות בישום שיטות הידראליות מתוחכמות יקלעו לבעיות כספיות. כי הן צריכות לממן את התהליך. וכתוצאה מזה אנו צפויים לירידה בתפוקת הנפט, שתביא לידי כך שמחירי הנפט שוב יעלו. והפריחה הכלכלית תהפוך למשבר אנרגיה נוסף. ימים יגידו אם אני צודקת.  

תגובה 1:

  1. מזל טוב לכל הצופים ברשת, אני כאן כדי לחלוק עדות קטנה. שמי איזבלה איתן, אני בת 40 מישראל. התחתנתי בגיל 31 יש לי רק ילד אחד וחייתי באושר. אחרי שנה של נישואי ההתנהגות של בעלי הפכה כל כך מוזרה ואני לא ממש מבין מה קורה, הוא ארז מהבית לאישה אחרת, אני כל כך אוהב אותו אני אף פעם לא חולם לאבד אותו, אני מנסה בכל כוחי לוודא שבעלי חוזר אלי אבל הכל בלי עזרה, אני בוכה ובוכה מחפש עזרה, דיברתי על זה עם משפחתו אבל לא קיבלתי תשובה. אז החברה הכי טובה שלי אנה ג'והנסון הבטיחה לעזור לי. היא סיפרה לי על אדם בשם ד"ר אלאבה, היא אמרה לי שהוא אדם גדול מאוד וגבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו ואין שום קשר שקשור לנושאי אהבה שהוא לא יכול לפתור והיא אמרה לי איך הוא עזר לאינספור אנשים ב להחזיר את מערכת היחסים שלהם. הייתי ממש משוכנע, יצרתי קשר במהירות עם כתובת הדוא"ל שלו, dralaba3000@gmail.com או עם הווטסאפ שלו בטלפון +2349071995123. אני מסביר לו את כל הבעיות שלי, הוא אמר לי שאני לא צריך לדאוג שכל הבעיות שלי ייפתרו מיד. הוא אמר לי מה לעשות כדי להחזיר את בעלי ואני, הוא אמר שאחרי 3 ימים בעלי יחזור אלי ויתחיל להתחנן, וזה באמת קרה כמו שהוא אמר, הייתי מאוד מופתע, זה כל כך מדהים. לאלוקים התהילה של מערכת היחסים שלנו קרובה מאוד ושנינו חיים באושר. אם אתה נתקל בבעיה דומה, פנה אליו עכשיו וקבל את הבעיה שלך נפתרת אחת ולתמיד. אני גם עד חי

    השבמחק