יום שישי, 22 במאי 2015

מפגשים בסכנין / רימונה שיף.


חברי איגוד העיתונאים הארצי בסקטור האקדמאי בקרו לאחרונה בסכנין, בהם נשיא האיגוד דר' דן שמיר. היועץ המשפטי של האיגוד עו"ד אסף שמר שהוא גם מכ"ל המכון האקדמאי לחקר התקשורת והעיתונות בישראל. ופרופ' נח הלפרין יו'ר האיגוד והמנהל האקדמאי של המכון. בביקורם בעיריה ציין בפניהם ראש העיר מאזן גאנם שהתקשורת בישראל יכולה לעשות שלום. ולשחק תפקיד חיובי, ומאידך, היא יכולה להוציא צבא למלחמה, הוא סיפר שבזמנו לקח פרויקט ליד מודיעין. וכששמע אז חדשות נאמר שמחפשים חולית מחבלים ליד סכנין, אחרי 48 שעות השופט נזף במשטרת ישראל. כי לא היו בכלל מחבלים ליד סכנין. אבל הציבור בישראל כבר קישר את העיר עם מחבלים. ובהתיחסו לקבוצת הכדורגל המקומית אמר שהיא עשתה לסכנין רק טוב. ושהיא מהווה שגרירה טובה וגורמת לכך שהאוכלוסייה הישראלית תתיחס לעיר בצורה חיובית. ראש העיר הביע תקווה שיהיה שתוף פעולה בין תושבי העיר לבין האוכלוסיה הישראלית גם בתחומים אחרים. אסם אבוריא מנכ"ל העיריה אמר שסכנין מקושרת אצל ישראלים רבים עם יום האדמה, עם הפגנות ועם זריקת אבנים, אבל סכנין היא למעשה עיר של ספורט. ובסכנין ישנה מכללה ברמה של תואר שני. ומגיעים אליה אלפי סטודנטים ללמוד. והיא גם עיר של איכות סביבה. כי יש בה מרכז של איכות סביבה ששיך לאגוד ערים. ונערכים בו ניסויים, וישנה בה גם תחנת טלוויזיה מקומית, והמיתוג החיובי הזה הכי חשוב לה. "אתמול בקרו בעיר חמישים חניכים ממכללה קדם צבאית והכירו אותה מקרוב, לפני עשרה ימים ראש מנהלת התכנון של ירושלים וכל האזור, ואנשים נוספים, בקרו בעיר ועמדו מקרוב על המהפכה שאנו עושים בה" סיפר ואמר "חשוב לנו לשגר שאנחנו לא הקורבן אלא שיש לנו יוזמות .
, שאנחנו עשירים במשאבים אנושיים ושאנחנו לא מסכנים, כמו שאמר טל ברודי 'אנחנו על המפה'. אנחנו לא רוצים דו-קיום עם הישראלים, אנחנו רוצים רוב קיום. כלומר יחסים המושתתים על שתוף פעולה של כולם", ועוד הוסיף וסיפר שעד שנת אלפיים היתה פריחה בצימרים המקומיים. בעקבות האינתיפאדה  המצב השתנה. והיום עובדים על פתוח תוכנית אב לעידוד התיירות בעיר. אך מאידך, למרכז לאיכות הסביבה מגיעים תלמידים מכל הארץ. עלי בשיר מנכ"ל העיריה ועיתונאי לשעבר הדגיש בדבריו שהתקשורת הישראלית מסקרת הפגנות בסכנין כאילו שהן פוגעות בביטחון המדינה, בעוד שלאוכלוסיה הערבית יש זכות להפגין בתחומים שנוגעים לחיים שלהם. ובמסגרת החוק לא פוגעים בביטחון המדינה. ומכאן שהתפיסה של העיתונאים הישראלים לא נכונה. וכאיש פוליטי, איש מפלגת העבודה שליווה בתפקידים ציבוריים שונים את כל המערכת הפוליטית במדינת ישראל ציין, שפעם קראו למשולש סכנין ערבה "המשולש העוין". וזה שיקף את ההתיחסות לסכנין בתקשורת הישראלית פרופ' נח הלפרין יור' האיגוד והמנהל האקדמאי של המכון לתקשורת והעיתונות בישראל, סיפר שבהכשרה הראשונה שהוביל באוניברסיטת חיפה, במסגרת תואר שני בתקשורת היו תלמידים רבים מסכנין. ושהוא היה בצוות ההקמה של אולפני הטלוויזיה בסכנין. והדגיש שהיום אפשר לשתף פעולה עם תושבי העיר במסגרת המכון ולתרום להכשרת עיתונאים מקרבם. שהרי, הן באיגוד   והן במכון ישנם כוחות שיכולים לבצע את זאת. מרק גל חבר הנהלה באגוד שיזם את הביקור, קבע שזהו המפגש הראשון שעושים חברי ההנהלה עם ערים מהמגזר הערבי בצפון. וקרא קטע מהספר "תולדות האנושות". לאחר מכן, ערכו חברי הנהלת האיגוד ביקור בבית הספר היסודי אבו סנא, שנחשב לאחד מבתי הספר המוצלחים בסכנין, המנהל כאמל חלאי סיפר שלומדים בו 650 תלמידים. יש בו 70 מורות ו-30 מורים, והוא למעשה בית הספר הגדול בסכנין. אך בקרוב בישר המצב ישתנה, עם הקמתו של בית ספר יסודי נוסף מעבר לכביש. ועל עצמו סיפר שמגיל 34 החל לנהל בתי ספר. בהיותו בעל תואר שני בנהול מערכות חינוך, ובעל תואר שני בסיעוד. ומשקיבל את ניהול בית הספר הזה מינף אותו למקום אחר.  מתוך אמונה שעם יקנו לתלמידים ערכים הם יצאו ממנו מוכנים לחיים. ושעם יקנו להם חינוך טוב הם יהוו בעתיד חברה טובה. הוא גילה בהקשר זה שבזמנו קיבל בית הספר פרס חינוך מנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. והיום הוא בית הספר היחידי במגזר הערבי שזכה בפרס בתחרות זהירות בדרכים. ובקרוב לכשיתקיים טקס הענקת הפרס הוא ישא דברים בשם כל מנהלי בתי הספר הזוכים. ועתיד לאמר לשר החינוך נפתלי בנט שהסס להגיע למשרד החינוך. שהוא נטל על עצמו תפקיד חשוב. שבמסגרתו הוא עושה לטובת המדינה. כי הכל מתחיל בחינוך.

                      

תגובה 1:

  1. מזל טוב לכל הצופים ברשת, אני כאן כדי לחלוק עדות קטנה. שמי איזבלה איתן, אני בת 40 מישראל. התחתנתי בגיל 31 יש לי רק ילד אחד וחייתי באושר. אחרי שנה של נישואי ההתנהגות של בעלי הפכה כל כך מוזרה ואני לא ממש מבין מה קורה, הוא ארז מהבית לאישה אחרת, אני כל כך אוהב אותו אני אף פעם לא חולם לאבד אותו, אני מנסה בכל כוחי לוודא שבעלי חוזר אלי אבל הכל בלי עזרה, אני בוכה ובוכה מחפש עזרה, דיברתי על זה עם משפחתו אבל לא קיבלתי תשובה. אז החברה הכי טובה שלי אנה ג'והנסון הבטיחה לעזור לי. היא סיפרה לי על אדם בשם ד"ר אלאבה, היא אמרה לי שהוא אדם גדול מאוד וגבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו ואין שום קשר שקשור לנושאי אהבה שהוא לא יכול לפתור והיא אמרה לי איך הוא עזר לאינספור אנשים ב להחזיר את מערכת היחסים שלהם. הייתי ממש משוכנע, יצרתי קשר במהירות עם כתובת הדוא"ל שלו, dralaba3000@gmail.com או עם הווטסאפ שלו בטלפון +2349071995123. אני מסביר לו את כל הבעיות שלי, הוא אמר לי שאני לא צריך לדאוג שכל הבעיות שלי ייפתרו מיד. הוא אמר לי מה לעשות כדי להחזיר את בעלי ואני, הוא אמר שאחרי 3 ימים בעלי יחזור אלי ויתחיל להתחנן, וזה באמת קרה כמו שהוא אמר, הייתי מאוד מופתע, זה כל כך מדהים. לאלוקים התהילה של מערכת היחסים שלנו קרובה מאוד ושנינו חיים באושר. אם אתה נתקל בבעיה דומה, פנה אליו עכשיו וקבל את הבעיה שלך נפתרת אחת ולתמיד. אני גם עד חי

    השבמחק